Lomailin viime viikonlopun Turussa, ekaa kertaa sitten muuton jälkeen. Syksyllä käväisin siellä kyllä pariinkin kertaan, mutta molemmilla kerroilla vain pikaisesti hoitamassa viimeisiä gradujuttuja. Nyt oltiin Paulin kanssa perjantaina Halikossa nuorteniltaa pitämässä, joten jatkoin siitä sitten pariksi päivää Turkuun. Oli oikein mukava ja rentouttava reissu. Kerrankin olin viisas, enkä ladannut viikonloppua täyteen tapaamisia, vaan näin vain paria ystävää. Jonkin verran aikaa käytin neulomiseen, kotimatkalla junassa valmistui tämä pipo:

395553.jpg
Lankana tässä on käytetty Alfaa ja Alfa Glitteriä. Puikkoina viitoset. Mallin idea on poimittu uusimman Modan kannesta.

En ole oikein koskaan tykännyt käyttää mitään kimaltavaa, mutta tästä langasta pidin. Kimalle on mukana kohtuullisen hillitysti, mulle tulee siitä vähän mieleen lumen kimaltelu. Ihan koko pipoa en kuitenkaan viitsinyt kimaltavaksi tehdä, joten glitteriä on mukana vain muutama raita. Tuossa kuvassa se erottuu vain tuollaisena hieman haaleampana.





Puikkopussi saapui mulle postin mukana alkuviikosta. Oon jo pitkään haaveillut sellaisesta, mutta sopivaa ompeluinspistä ei vaan ole tullut. Luulen, että olisi vähän turhan pikkutarkkaa näpertämistä mun makuuni. Yhtenä päivänä satuin sitten Lellun blogiin juuri oikeaan aikaan :)  Kiitos kovasti!

395565.jpg395566.jpg

Tähän asti mun puikot on seikkaillut irrallisina milloin missäkin lankalaatikon tai -korin pohjalla, kirjahyllyn alla, tyynyjen välissä jne., joten tuntui aika kivalta saada ne järjestykseen. Samalla tuli tehtyä muutamia hyödyllisiä havaintoja ja löytöjä. Ei enää yhtään 3 1/2 sukkapuikkosettiä tähän taloon :)!